Haveristen sukutapaaminen Lieksassa 20.-21.7.2024

21.7.2024

Pirkko Haffer ja Heikki Haverinen suvun viirin nostossa.
Kirsti Kärnä ja Veijo Pannula sankarihaudalla seppeleenlaskussa.
Pielisen museolla
Lukan pirtin esittely museolla
Iltaohjelma
Konserttiyleisö pirtissä
Paateron kirkon edessä
Messu Paaterin kirkossa
Ilta Pielisellä

Haveristen sukuseuran tapaaminen Lieksassa alkoi Pielisen museokierroksella. Sankarihaudalla seppeleen laskivat Kirsti Kärnä ja Veijo Pannula. Sukuseuran viirin nostivat Pirkko Haffer ja Heikki Haverinen. Näiden jälkeen kisailtiin tikan- ja mölkynheitossa. Iltaohjelmassa oli karjalaine pitopöytä, erittäin monipuolinen konsertti, jossa esiintyi Paula Karppinen ja Henriikka Kokkonen. Illan suussa musisointia pielisen rannassa ja savusauna runsaiden keskustelujen kera.

Haveristen sukutapaamisen toisena päivänä kävimme Paaterissa, jossa oli jumalanpalvelus ja katselimme filmin Eva Ryynäsestä.

Herranniemessä esiteltiin ennen kokousta vuoden 2025 Amerikan matkan alustavaa suunnitelmaa. Lisätietoa matkasta, ohjelmasta ja hinnasta sekä ilmoittautumisesta tulee syksyllä, kun lentojen ja majoitusten hinnat ajankohdalle ovat vahvistuneet.

Vuosikokouksessa käsiteltiin mennyt vuosi ja suunnitelmaa eteenpäin. Sukuseuran puheenjohtajana jatkaa Mauno Haverinen. Hallituksen jäsenenä jatkaa Urpo Haverinen. Hallituksesta jäi pois pitkän uran jälkeen Veikko Haverinen, jonka kädenjälkeä voimme kaikki hyödyntää Sukukirja II:sta. Uutena hallitukseen valittiin Pirkko Haffer.

Paaterin kirkossa laulettiin Haveristen suvun laulu esilaulajana sen säveltäjä ja sanoittaja Seppo Haverinen. Laulun voit kuunnella Facebookista Haveristen suvun ryhmässä, johon voit liittyä.